رئيس التحرير : مشعل العريفي

مذيعة MBC تكشف إصابتها بمرض مزمن .. وهذا ما طلبته من متابعيها

تابعوا المرصد على Google News وعلى سناب شات Snapchat

تابع صحيفة" المرصد" عبر تطبيق شامل الاخباري

https://shamel.org/panner

صحيفة المرصد : عبر حسابها الشخصي على الفيسبوك، أعلنت الإعلامية المصرية ومقدّمة برنامج "كلام نواعم" على قناة MBC، سالي عبد السلام، عن إصابتها بمرض الثعلبة في الجلد مرّةً أخرى، بعد أن كانت قد تعافت منه خلال الفترة الماضية، وأشارت إلى أنّ المشكلة أصعب في هذه المرّة.
مستنية أتأكد وفي تصريحها قالت: "بقالي يومين مستنية أتأكد، ملحقتش أوقف الكورتيزون شهرين، لسة عارفة من شوية إني لازم أرجعله تاني وجرعة أكبر من المرة اللي فاتت عشان مناعتي بتهاجم شعري تاني، وعايزة توقعه وحصل زي المرة اللي فاتت أو أكتر الحمدلله".
الكورتيزون وتابعت: "لازم الكورتيزون عشان يوقف نشاطها، سبحانك، ضغط وعصبية ومناعة مش مظبوطة وتهاجم أي منطقة في جسمك..الحمدلله... أقسم بالله العلي العظيم ما ليا روتين في شعري..أقسم بالله ما برد على كومنتات ومسجات مرعبة وملحة عشان قلت مليون مرة ورديت مرة واحدة فمش لازم لما مردش تغلطي، أقسم بالله بتبقى طبيعة شعر وبحط اكستنشنز زي أغلب البنات".
مش خبيثة! وعقّبت قائلة: "أقسم بالله ما ببقى عايزة أتكلم عنه عشان متضايقة وخايفة من اللي شفته مش خبيثة! ومليش في الجو ده... الكورتيزون دمار نفسي في الجسم والشعر والبشرة ومبيتعالجش مضعفاته قبل ٦ أشهر على الأقل، الحمدلله، ملحقتش أفوق يا رب...ادعولي وشكرًا والحمدلله..ادعولي يطلع التشخيص غلط! أي أمل! ادعولي تروح وميطلعش في حاجة..أي أمل... ماشاء الله اللهم بارك".
يُشار إلى أنّ عبد السلام كانت قد خضعت العام الفائت لعلاجٍ أدّى إلى تساقط شعرها بشكل كبير، عقب اكتشافها إصابتها بالثعلبة للمرّة الأولى.
https://www.facebook.com/sally.abdelsalam.39/posts/10156516656962808

arrow up